Digitalisering og BYOD

BYOD 4.-9. årgang på Fælleshåbsskolen.

Vejle Kommune har siden 2013 haft en strategi på IT-området, som omfatter en ordning for, at elever medbringer eget IT-udstyr.

De fleste kommuner i Danmark har nu politikker for BYOD. I august 2016 er politikken i Vejle revideret i en ny it-strategi. Heraf fremgår det, at ordningen permanentgøres, og skolerne derfor fortsætter med at opfordre forældre til at sende it-udstyr med deres børn i skole - så vidt det er muligt.

Det er fortsat ikke et krav at medbringe det, men en opfordring.

På mellemtrinnet og i udskolingen er brugen af IT-udstyr et fundament for undervisningen, og vi opfordrer eleverne til at medbringe egen pc eller chromebook.

Skolen har fortsat mulighed for, at man kan låne udstyr, hvis man ikke selv har mulighed, hvis det man har er gået i stykker, eller hvis man af anden grund ikke medbringer selv.

Brug af devices på skolen.pdf

Shape Created with Sketch.