Elever med brug for ekstra støtte

Mellemform på Fælleshåbsskolen.

Mellemform er et af de bærende elementer i Fælleshåbsskolens støtteapparat.

Mellemform er til fordel for langt de fleste elever på skolen, da støtte til skolens elever altid vil være med fokus på øgede deltagelsesmuligheder i de forskellige børnefællesskaber der er på skolen.

Når en elev eller en gruppe af elever tildeles fokus eller timer på/med Mellemform vil der forud ligge en fælles vurdering fra team, forældre, ledelse, elev og evt eksterne samarbejdspartnere (TCBU, BUPA eller SFR) om denne del af skolens støtteapparat skal igangsættes.

I vurderingsprocessen vil det også blive drøftet hvilken variant af Mellemform den enkelte elev og elevens tilknytning til fællesskabet vil have størst gavn af.

Mellemform har mange varianter. Mellemform kan være støtte i klassen med fokus på deltagelsesmuligheder ved hjælp af eksempelvis co-teaching eller mindre grupper. Mellemform kan være forløb i klasserne omkring eksempelvis undervisningsparathed, selvkontrol, fællesskaber eller lignende. Mellemform kan også være fast undervisning i perioder på et mindre hold i dele af eller i hele skemaet.