Skolepatrulje

Fælleshåbsskolen har en skolepatrulje, der fungerer ved fodgængerfeltet og ved ind-og udkørslen til parkeringspladsen. Skolepatruljens vigtigste funktion at ”åbne” for ‘bløde trafikanter, når der er et hul i trafikken, altså hjælpe elever sikkert til og fra skole.

Der er ca. 30 SP-ere fra 6. og 7. årgang.

Skolepatruljen står kl. 7.40-8.00, kl. 13.15-13.30 og kl. 14.00-14.15.

Det er naturligvis vigtigt, at forældre og alle skoleelever retter sig efter SP-ernes anvisninger.

Inden de nye SP-ere træder i funktion, bliver de undervist af færdselslæreren og kommer i praktik hos de igangværende SP’ere.
SP-erne får intet honorar, men som anerkendelse for deres indsats får de en biograftur og en dagstur til f.eks. Djurs Sommerland.