Kvalitet i folkeskolen – indsatser Fælleshåbsskolen 2023/24

Kvaliftet i folkeskolen

Generelt viser data, at vi har fremgang på alle områder bortset fra elevfravær.

Områder, som får særligt fokus:

Elevtrivsel:
På baggrund af elevtrivselsmålingen vil vi fortsat bruge data fra årets elevtrivselsmålinger til at danne grundlag for årgangenes årsplan for trivsel.

Skolefravær:
I forbindelse med arbejdet med skolens mellemform (https://faelleshaabsskolen.aula.dk/om-skolen/elever-med-brug-ekstra-stoette) er skolefravær én af de ting, vi ønsker at forebygge ved hjælp af bl.a. mellemform. Vi arbejder videre med udvikling af vores mellemform som en pædagogisk indsats, der bl.a. får elever med skolevægring i skole og samtidig forebygger skolevægring.
Vi er i indeværende skoleår i gang med at lave en mellemform for indskolingselever, som har brug for en anderledes skoleform. Denne tidlige indsats forventer vi vil have en positiv indvirkning på elevfravær på lang sigt.
Vi vil have fokus på fraværshistorikker på enkelte elever, grupper og klassefællesskaber for at opdage mønstre.

Ungdomsuddannelser:
Vi er optagede af, at personalet i udskolingen besøger ungdomsuddannelser af forskellig karakter for på den måde bedre at kunne vejlede elever og forældre i samarbejde med Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU).