Plus-klasserne

Plus-klasserne – et specialundervisningstilbud på Fælleshåbsskolen

Vi tror på, at alle børn og unge kan lære, gør det bedste, de kan, og deltager i læringsfællesskaber, når de kan. Derfor koncentrerer vi os om dit barns ressourcer.

Vi fokuserer på, hvordan dit barn kan komme til at opleve et fællesskab, deltage aktivt i undervisningen og lære mest muligt. Når dit barn går i vores specialtilbud, tager vi udgangspunkt i dit barns behov i rammerne af fællesskabet.

Vores lærere og pædagoger bruger hver dag deres kompetencer, viden og erfaring, så vi kan give dit barn den bedste skolegang. Det er vigtigt for os, at både du og dit barn bliver inddraget i vores mål og planer, så vi kan have et godt samarbejde. Derfor holder vi jævnligt møder og har en løbende dialog om dit barn.

Et specialtilbud, som det dit barn er visiteret til, er som udgangspunkt midlertidigt. Derfor arbejder vi på, at dit barn kommer tilbage til et almentilbud. Mindst én gang om året tages der stilling til, om han/hun skal fortsætte i specialtilbuddet.