Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Understøttende undervisning 

Formål

Den understøttende undervisning bidrager til, at eleverne får mulighed for, at lære på forskellige måder med en høj grad af kobling mellem teori og praksis.

Mål

  • Den understøttende undervisning tager i så høj grad som muligt udgangspunkt i elevens forudsætninger og behov og bidrager til et rigt læringsudbytte.
  • Skolen tilstræber, at den understøttende undervisning sætter fokus på virkelighedsnære problemstillinger, der er relevante for eleven.
  • Skolen tilstræber, at eleverne gennem den understøttende undervisning bliver uddannelsesparate.
  • Skolen tilstræber, at eleverne gennem den understøttende undervisning kan afprøve, træne og repetere de færdigheder og kompetencer, eleverne tilegner sig i den fagopdelte undervisning.
  • Skolen tilstræber, at den understøttende undervisning inddrager personer med andre relevante kompetencer end det fastansatte personale i den understøttende undervisning.
  • Skolen tilstræber, at den understøttende undervisning indeholder:
  • Praktiske og emneorienterede forløb.
  • Træning af faglige og sociale færdigheder.
  • Særlige talentforløb for fagligt stærke elever.
  • Særlige faglige udviklingsforløb for fagligt svage elever.
  • De obligatoriske emner/De timeløse fag (fx trafik, web-etik og seksualundervisning).
  • Løbende elevsamtaler om læringsmål med individuel feedback og opfølgning.
  • Motion og bevægelse.
  • Skolen tilstræber, at den understøttende undervisning gennemføres, så alle elever får en varieret skoledag.
  • Skolen tilstræber, at eleven i den enkelte skoledag får mulighed for motion og bevægelse, der er tænkt pædagogisk sammen med den faglige undervisning.
  • Skolen tilstræber, at alle elever flere gange om ugen får lektiehjælp og faglig fordybelse, med varierede og differentierede læringsformer.
  • Skolen tilstræber, at elever og forældre bliver informeret om formålet og indholdet i konkrete aktiviteter.
  • Skolen tilstræber at inddrage forældrenes viden og erfaring i den understøttende undervisning.

 

Tilbage til oversigt