Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Underretning af hjemmet om elevens udbytte af undervisningen   

Formål

  • Underretning af hjemmet om elevens udbytte af undervisningen skal sikre forældrene løbende og fyldestgørende orientering om deres barns faglige og trivselsmæssige udvikling.
  • Underretning af hjemmet om elevens udbytte af undervisningen skal sikre forældrene et grundlag for at bidrage til deres barns læring og trivsel.

Mål

  • Underretning af hjemmet om elevens udbytte af undervisningen er fyldestgørende og tilpasset forældrenes forskellige forudsætninger.
  •  
  • Underretning af hjemmet om elevens udbytte af undervisningen hjælper skolen og forældrene til sammen at forebygge og løse faglige og trivselsmæssige problemer.
  • Meddelelsesbog er en del af underretningen af hjemmet om elevens udbytte af undervisningen. Den giver forældrene og eleven et fyldestgørende billede af elevens faglige udbytte og trivsel.
  • Meddelelsesbog er med til at sikre, at alle elever udfordres i forhold til deres niveau.
  • Meddelelsesbog danner grundlag for skole-hjem-samtalen og indeholder aftaler mellem skolen og forældrene om elevens udvikling.

 

Skolens ansvar

  • Skolen tilstræber at give forældrene en løbende og fyldestgørende viden om elevens udvikling i alle fag hvert år.
  • Skolen tilstræber at give forældrene viden om, hvordan de i hjemmet kan støtte deres barns læring.
  • Skolen tilstræber at udarbejde løbende opdatering af Meddelelsesbogen.
  • Skolen tilstræber, at Meddelelsesbogen giver et fyldestgørende billede af den enkelte elevs faglige udbytte og trivsel samt af de konkrete mål, der sættes for elevens udvikling.
  • Skolen tilstræber, at indholdet i Meddelelsesbogen bygger på samtaler med eleven.
  • Skolen tager, i sin orientering af forældrene om elevens udbytte af undervisningen, hensyn til forældrenes forskellige forudsætninger.

 

Forældrenes ansvar

  • Forældrene tilstræber at have en løbende dialog med deres barn om barnets mål og udbytte af undervisningen.
  • Forældrene følger efter bedste evne op på indgåede aftaler om, hvordan de skal støtte deres barns læring.
  • Forældrene tilstræber at holde sig orienteret om indholdet i Meddelelsesbogen.

 

Tilbage til oversigt